VisualEditor

Ladies and Gentlemen, szykuje się rewolucja. PMG pisze o rewolucji w powiadomieniach. Tak, to też niesłychanie ważne i napiszę więcej o tym, ale…

Niedługo, bo jeszcze w lipcu albo w sierpniu będziemy pisali Wikipedię tak, jak piszemy w Wordzie czy Open Offisie. Co prawda zmiana dotyczy tylko artykułów i stron użytkowników, ale w praktyce oznacza ogromne ułatwienie dla osób, które nie chciały uczyć się znaczników, żeby poprawić przecinek, błąd merytoryczny, napisać reklamę czy świetne hasło encyklopedyczne.

Zaraz jadę na krótki wakacyjny wyjazd, dlatego nawet nie próbuję się rozpisać o VisualEditorze. Czy spolonizujemy nazwę? kiedy przetłumaczymy jego dokumentację z MediaWiki? kto i kiedy zaktualizuje strony pomocy i doda nowy system dokumentacji szablonów?

…dowiemy się wkrótce.

PS Dziwnie o tym pisać, ale starzeję się 🙂 Dałem się poznać w społeczności, poznałem Wikipedię tak, że zgodziłem się z Elfhelmem, że atmosfera zrobiła się „senna”, napisałem już drugą publikację naukową o Wikipedii, a jedną właśnie po koleżeńsku recenzuję. To wszystko sprawiło, że przestałem być „młodym adminem”. Widać już pierwszy etap zmian: inny wygląd bloga, inny podtytuł. Zmieni się jeszcze troszkę.

Dodaj komentarz