Wikipedia w polskich sądach – wstęp

24 września w czasie obchodów 10. urodzin polskojęzycznej Wikipedii miałem przyjemność zaprezentować, wraz z Karolem Karolusem, wyniki naszych badań, nazwane wdzięcznie:

223 orzeczenia z Wikipedią. Wykorzystanie Wikipedii w uzasadnieniach wyroków sądów polskich – normalna metoda wykładni prawa, czy skrywana tajemnica?

Pełen zapis wideo wystąpienia możecie znaleźć tutaj, jest też wersja audio. Aby Tomasz Chabinka mógł porównywać Wikipedię z frytkami o właściwej porze (punkt dla organizatorów za fikuśne łączenie prelekcji!), ograniczyliśmy się do przedstawienia  faktów, wnioski redukując do minimum. Okazało się to brzemienne w skutkach: ja miałem poczucie niedokończonej wypowiedzi, a publiczność… po wystąpieniu, już w prywatnych rozmowach, zadała tyle pytań, że brałem pod uwagę m.in. utworzenie specjalnej strony w Wikipedii (Tar FAQ :)) czy napisanie w biuletynie Stowarzyszenia Wikimedia Polska, byleby odpowiedzieć raz, a dobrze, a potem zamknąć temat.

Właściwie od początku aktywności w Wikipedii chciałem prowadzić wikibloga. 31 maja 2011 miałem już gotowy podtytuł:  z pamiętnika młodego admina. Brakowało tylko pomysłu na treść: o czym młody admin może pisać? Z nieba spadło mi to poczucie niedokończonego zdania i z radością ogłaszam, że to tu znajdziecie odpowiedzi, na które tak długo musieliście czekać 🙂

Skomentuj

